برای تماشای لوگوهای ارسال شده و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
گرافجو فراخوان فراخوان سرو نقره‌ای۹۲(مهلت:92/4/1 )

فراخوان سرو نقره‌ای۹۲(مهلت:92/4/1 )

امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 

 

سرو نقره‌ای ۹۲
سومین نمایشگاه دوسالانه‌ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با افتخار، سومین نمایشگاه سرو نقره‌ای را با حمایت ایکوگرادا برگزارمیکند.

این فراخوان خواهان مشارکت همه‌ی اعضای انجمن در پرتو تلاش و نگرش حرفه‌ای به نمایش سروی است که اکنون بیش از هزار شاخه دارد. شاخه‌هایی که هریک به سرو غنا و استحکام بخشیده‌اند و آن را به نقطه‌ی قوت و ثمره‌ی طراحی گرافیک ایران بدل ساخته‌اند .
سرو نقره‌ای که اهداف خود را در ارتقاء طراحی گرافیک، بالابردن فرهنگ بصری جامعه و تبادل دانش و تجربیات حرفه‌ای می‌جوید، توجه ویژه به طراحی حروف فارسی را به مثابه جلای نقره‌گون سومین سرو می‌بیند.

دبير نمايشگاه: مهدی سعیدی
شورای برنامه‌ریزی: فرزاد ادیبی، اونیش امین‌الهی، پریسا تشکری، علی رشیدی، مهدی سعیدی، کوروش قاضی‌مراد، مریم کهوند، ساعد مشکی.
هيات انتخاب آثار: شهرزاد اسفرجانی، بهراد جوانبخت، اسدالله چهره‌پرداز، پدرام حربی، علي خورشيدپور، مریم عنایتی، مجید کاشانی.
هيات داورى آثار: مصطفی اسدالهی، کوروش پارسا‌نژاد، بیژن جناب، فرشید مثقالی، مرتضی محلاتی .


مقررات نمایشگاه:
الف. ملاحظات حقوقی :

- شرکت در نمایشگاه، ویژه‌ی اعضای رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.
- حق عضویت سال‌های گذشته و سال ۱۳۹۲ باید توسط شرکت‌کنندگان پرداخت شده باشد.
- درستی اطلاعات درج شده در فرم‌ها به عهده‌ی شرکت‌کننده است.
- آثار شرکت‌کننده در تمام بخش‌ها باید سفارش‌دهنده واقعی (حقیقی یا حقوقی) داشته، چاپ و منتشر شده باشند. لازم به توضیح است آثار بخش طراحی حروف در سومین سرو نقره‌ای از این قانون مستثنی است.
- اصل اثر هنری (Art Work ) پذیرفته نخواهد شد.
- حق استفاده از آثار راه‌یافته به نمایشگاه برای عکاسی، چاپ و تبلیغات با رعایت حقوق طراح اثر، برای برگزارکننده محفوظ خواهد بود.
- هزینه‌ی ارسال آثار به عهده‌ی شرکت‌کننده است و آثار ارسال شده بازگردانده نخواهد شد.
- برگزارکنندگان هیچ مسئولیتی در برابر مفقود‌شدن یا خرابی آثار در هنگام ارسال و پیش از ورود به دبیرخانه‌ی - نمایشگاه را نخواهند داشت.
- آثاری که ناقض مقررات عمومی، شئون اخلاقی و موازین جمهوری اسلامی ایران باشند به نمایشگاه راه نمی‌یابند.
- تکمیل فرم شرکت در نمایشگاه و امضای آن به منزله‌ی پذیرفتن تمام قوانین و مقررات نمایشگاه است. فرم‌های بدون امضاء فاقد اعتبارند.
- تصمیم­ گیری در خصوص موارد پیش‌بینی نشده بر عهده‌ی برگزارکنندگان است.
- نتایج داوری روز جمعه ۳ آبان ماه ۱۳۹۲ در زمان افتتاحیه اعلام خواهد شد.


ب. مقررات عمومی :

- تمامی آثار باید بعد از خرداد ۱۳۹۰ منتشر شده باشند.
- هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر بخش حداکثر ۸ اثر و در مجموع ۲۰ اثر ارسال کند.
- تکنیک چاپ آثار در صورت اثبات واقعی‌ بودن و انتشار سفارش، آزاد است.
- آثار سری يک اثر به حساب خواهد‌آمد اما هیات انتخاب آثار و داوری آزادند تنها یک یا چند اثر از یک سری را انتخاب کنند.
- طراحان حق دارند آثار خود را برای شرکت در هر بخش مشخص کنند، اما برگزارکننده در کارشناسی و دسته بندی آثار در بخش‌های دیگر آزاد است.
- شرکت‌کنندگان باید به نحوه‌ی ارایه و دسته بندی آثار در هر بخش با دقت توجه کنند تا اثری به دلیل ناهم‌خوانی با شرایط نمایشگاه حذف نشود.
- "فرم شرکت در نمایشگاه" و "برچسب مشخصات اثر" به پیوست فراخوان موجود و از وب سایت انجمن نیز قابل دریافت است.
- همه‌ی آثار باید دارای برچسب مشخصات با اطلاعات کامل باشند. شرکت‌کننده می‌تواند فرم و برچسب‌ها را به تعداد مورد نیاز تکثیر کند.
- فرم شرکت در نمایشگاه باید به دو زبان فارسی و انگلیسی و برچسب‌های آثار به زبان فارسی کامل شوند.
- نشانی ايميل شركت‌كنندگان بايد به صورت تايپ شده در فرم شركت در نمایشگاه درج شود.
- دسته بندی، قضاوت آثار و اطلاعات ارایه شده در کاتالوگ و نمایشگاه بر مبنای فرم و برچسب‌ها خواهد بود.
- اطلاعات نوشته شده در فرم و برچسب‌ها باید هم‌خوان و بدون مغایرت باشد. فرم و برچسب‌های ناقص، نامفهوم و مخدوش پذیرفته نخواهند شد.


پ . مهلت و محل تحویل آثار:

دریافت آثار از تاریخ ۴ خردادماه ۱۳۹۲ آغاز و تا پایان وقت اداری (ساعت۱۷) روز شنبه ۱ تیرماه سال ۱۳۹۲ خاتمه می‌یابد.
دبیرخانه‌ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران: تهران، خیابان بهار شیراز، خیابان خداپرست، بعد از کوچه‌ی جوهرچی، ساختمان شماره‌ی ۲ خانه‌ی هنرمندان ایران، طبقه‌ی سوم. کد‌پستی: ۱۵۱۴۹۱۳۵۳۱ تلفن و فکس: ۷۷۶۲۷۱۶۱
(نقشه در وب‌سایت رسمی انجمن قابل دسترسی است)
پست الکترونیک: این نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید


ت . جوایز :

- به برگزیدگان اول هر بخش تندیس سرو نقره‌ای و دیپلم افتخار و به نفرات دوم و سوم، دیپلم افتخار اهدا خواهد‌ شد.
- هیات داوران از میان سفارش دهندگان آثار طراحی گرافیک نمایشگاه، تندیس سرو نقره‌ای و دیپلم افتخار را به سفارش دهنده‌ی برتر اهدا خواهد کرد. این جایزه به شخص حقیقی یا حقوقی که در ایجاد فضای مناسب برای طراح و حفظ حقوق صنفی وی تلاش چشمگیر کرده باشد، تعلق خواهد گرفت.

- به تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، یک جلد کاتالوگ نمایشگاه اهدا خواهد ‌شد.

 


بخش های نمایشگاه:
۱- هویت‌بصری

- بسته‌ی هویت سازمانی برای یک مجموعه یا یک رویداد اجتماعی، فرهنگی، هنری و تبلیغاتی مانند نشانه و نشانه نوشته، گرافیک محیطی، اوراق اداری، هدایای تبلیغاتی، ساک‌خرید، کارت‌دعوت، یادمان و تندیس، کتاب، کاتالوگ، بولتن و نظایر آن.

- چنانچه نشانه یا نشانه نوشته توسط طراح هویت‌بصری طراحی نشده باشد، نوشتن نام طراح نشانه در بخش سایر همکاران در فرم و برچسب مشخصات اثر الزامی است.

- روش‌ارایه : فایل اثر + پرینت A4 از نشانه یا نشانه نوشته + اصل آثار چاپ شده + تصویر موارد غیر چاپی.


۲- نشانه و نشانه نوشته‌های مستقل از هویت‌سازمانی

- نشانه یا نشانه‌نوشته‌هایی که به‌طور مستقل طراحی شده یا طراح آن مایل به ارایه مستقل اثر خارج از هویت‌سازمانی باشد.

- روش‌ارایه: فایل اثر + پرینت A4 از نشانه یا نشانه‌نوشته + نمونه منتشر شده اثر.


۳- پوستر

- پوستر با مضامین اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و تبلیغاتی که به‌طور مستقل طراحی شده یا طراح آن مایل به ارایه مستقل اثر باشد.

- روش‌ارایه: فایل اثر + نمونه‌های چاپ شده در اندازه‌های حداقل ۴۲×۳۰ سانتیمتر و حداکثر ۱۲۰×۸۴ سانتیمتر.


۴- تبلیغات تجاری

- آگهی‌های مطبوعاتی، بیل‌بوردهای شهری و سایر اقلام تبلیغاتی (تیزرهای تلویزیونی شامل این بخش نمی‌باشد).

- روش‌ارایه: فایل اثر + نمونه‌های چاپ شده + عکس از نمونه‌های آگهی شهری اجرا شده.


۵- طراحی جلد
۱-۵- جلد کتاب
۲-۵- جلد نشریه
۳-۵- جلد CD و DVD

- روش‌ارایه: فایل اثر تنها از روی جلد + نمونه‌های چاپ شده (در صورت تأکید بر نمایش تمام وجوه، علاوه بر فایل روی جلد، عکاسی از اثر نیز ارایه شود).


۶- صفحه‌آرایی

۱-۶- طراحی کامل یک کتاب (Book Design )
۲-۶- صفحه‌آرایی بخش‌هایی از کتاب
۳-۶- صفحه‌آرایی نشریه (روزنامه- مجله- خبرنامه)
۴-۶- طراحی و صفحه‌آرایی انواع تقویم و سررسید
۵-۶- طراحی و صفحه‌آرایی بروشور و کاتالوگ

- روش‌ارایه: فایل اثر تنها از صفحات مورد نظر طراح + نمونه‌های چاپ شده‌ی صفحات.


۷- طراحی بسته‌بندی

- بسته‌بندی، لیبل محصول، ساک‌خرید و نظایر آن.

- روش‌ارایه: فایل اثر+ اصل و عکس اثر.

۸- طراحی‌گرافیک رسانه های الکترونیک و متحرک
۱-۸- گرافیک وب
۲-۸- گرافیک چند رسانه ای (Multimedia )
۳-۸- گرافیک متحرک (Motion Graphic )

- روش‌ارایه:
بخش وب: فایل Offline + فایل تصویری ۵ فریم (شامل صفحه‌ی اصلی و ۴ صفحه‌ی مرتبط).
بخش مالتی‌مدیا: فایل کامل اثر+ فایل تصویری ۵ فریم (شامل صفحه‌ی اصلی و ۴ صفحه‌ی مرتبط).
بخش گرافیک متحرک: فایل کامل اثر+ فایل تصویری 5 فریم منتخب.


۹- طراحی حروف‌ فارسی

- نظر به اهمیت موضوع و توجه ویژه‌ی سرو نقره‌ای ۹۲ به طراحی حروف فارسی، این بخش در دوسالانه به صورت آزاد و با فراخوان جداگانه برگزار خواهد شد.

- شرکت تمامی طراحان، اعم از عضو و غیر عضو انجمن در این بخش آزاد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به فراخوان "طراحی حروف فارسی"مراجعه نمایید.

نحوه‌ی ارسال آثار:

- آثار ارسالی باید شخصاً یا توسط نماینده‌ی ایشان (با معرفی نامه‌ی کتبی) به دبیرخانه تحویل و رسید دریافت شود.
- آثار تنها از طریق ارایه‌ی CD یا DVD قابل قبول است. ارسال آثار از طریق Email یا روش‌های دیگر قابل قبول نمی باشد.
- نوشتن نام، نام‌خانوادگی و تلفن‌تماس شرکت‌کننده روی CD یا DVD حامل آثار، به فارسی و انگلیسی (به همان‌گونه که در فرم‌ها و برچسب‌ها نوشته شده) الزامی است.
- فایل‌ها باید با وضوح ۳۰۰ DPI ، در اندازه‌ی A4 و در حالت چهاررنگ CMYK و در قالب TIFF ارایه شوند.
- در نام‌گذاری فایل‌ها از حروف و شمارگان در قالب زیر استفاده شود:

tiff .شماره ی اثر از ۱ تا ۸– نام و نام‌خانوادگی طراح– شماره‌ی بخش نمایشگاه

*فرم‌های شرکت در مسابقه و برچسب آثار به زودی بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

 



سرو نقره‌ای ۹۲
بخش ویژه، طراحی حروف فارسی
سومین نمایشگاه دوسالانه‌ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

در سال‌های اخیر توجه به تایپ، تایپوگرافی و طراحی قلم فارسی بیش از هر زمان دیگری در طراحی گرافیک ایران دیده می‌شود. دلیل این گرایش هرچه باشد، باید آن را به فال نیک گرفت و برای رسیدن به نتایج موفق، به ویژه در طراحی قلم‌های جدید فارسی، از آن حمایت کرد. انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، به عنوان یک نهاد صنفی وظیفه‌ی خود می‌داند که از سامان­دهی و حرفه‌ای شدن این حرکت حمایت کند. به ویژه این که نسل جوان طراحان گرافیک، علاقه‌مندی فراوانی به این جریان نشان داده‌اند و آینده‌ی بهتری برای قلم‌های فارسی نوید می‌دهند. در همین مسیر، هم‌زمان با سرونقره‌ای ۹۲ نمایشگاه ویژه‌ای، به‌صورت جداگانه، از قلم‌های فارسی طراحی شده برگزار خواهد شد.


دبير نمايشگاه: مهدی سعیدی
شورای برنامه­ریزی: فرزاد ادیبی، اونیش امین‌الهی، پریسا تشکری، علی رشیدی، مهدی سعیدی، کوروش قاضی‌مراد، مریم کهوند، ساعد مشکی.
هيات انتخاب و داوری آثار: مصطفی اوجی، صداقت جباری، دامون خانجان‌زاده، مسعود سپهر و طارق عتريسي.



مقررات نمایشگاه:

الف. ملاحظات حقوقی:

- شرکت در نمایشگاه، برای همه‌ی طراحان عضو و غیر عضو انجمن آزاد است.
- تعداد آثار ارسالی در این بخش، آزاد است و محدودیتی ندارد.
- درستی اطلاعات درج شده در فرم‌ها به عهده‌ی شرکت‌کننده است.
- حق نمایش و چاپ آثار راه‌یافته با رعایت حقوق طراح اثر، برای برگزارکننده محفوظ خواهد بود.
- هزینه‌ی ارسال آثار به عهده‌ی شرکت‌کننده است و آثار ارسال شده بازگردانده نخواهد شد.
- برگزارکنندگان هیچ مسئولیتی در برابر مفقود شدن یا خرابی آثار در هنگام ارسال و پیش از ورود به دبیرخانه‌ی نمایشگاه را نخواهند داشت.
- تکمیل فرم شرکت در نمایشگاه و امضای آن به منزله‌ی پذیرفتن تمام قوانین و مقررات نمایشگاه است. فرم‌های بدون امضاء فاقد اعتبارند.
- تصمیم گیری در خصوص موارد پیش‌بینی نشده بر عهده‌ی برگزارکنندگان خواهد بود.
- نتایج داوری روز جمعه ۳ آبان‌ماه ۱۳۹۲ در زمان افتتاحیه اعلام خواهد شد.


ب. مقررات عمومی:

- شرکت‌کنندگان باید به نحوه‌ی ارایه و دسته‌بندی آثار در هر بخش با دقت توجه کنند تا اثری به دلیل ناهم‌خوانی با شرایط نمایشگاه حذف نشود.
- "فرم شرکت در نمایشگاه" و "برچسب مشخصات اثر" به پیوست فراخوان موجود و از وب‌سایت انجمن نیز قابل دریافت است.
- همه‌ی آثار باید دارای برچسب مشخصات با اطلاعات کامل باشند. شرکت‌کننده می‌تواند فرم و برچسب‌ها را به تعداد مورد نیاز تکثیر کند.
- فرم شرکت در نمایشگاه باید به دو زبان فارسی و انگلیسی و برچسب‌های آثار به زبان فارسی کامل شوند.
- نشانی ايميل شركت‌كنندگان بايد به صورت تايپ شده در فرم شركت در نمایشگاه درج شود.
- اطلاعات نوشته شده در فرم و برچسب‌ها باید هم‌خوان و بدون مغایرت باشد. فرم و برچسب‌های ناقص، نامفهوم و مخدوش پذیرفته نخواهند شد.


پ . مهلت و محل تحویل آثار:

دریافت آثار از تاریخ ۴ خردادماه ۱۳۹۲ آغاز و تا پایان وقت اداری (ساعت۱۷) روز شنبه ۱ تیرماه سال ۱۳۹۲ خاتمه می‌یابد.
دبیرخانه‌ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران: تهران، خیابان بهار شیراز، خیابان خداپرست، بعد از کوچه‌ی جوهرچی، ساختمان شماره‌ی ۲ خانه‌ی هنرمندان ایران، طبقه‌ی سوم. کدپستی: ۱۵۱۴۹۱۳۵۳۱ تلفن و فکس: ۷۷۶۲۷۱۶۱
(نقشه در وب‌سایت رسمی انجمن قابل دسترسی است)
پست الکترونیک: این نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید


ت . جوایز :

- به نفرات برگزیده در بخش مسابقه در دو گروه حروف تیتر و متن، تندیس سرو نقره‌ای و به نفرات دوم و سوم لوح تقدیر اهدا خواهد‌شد.
- به تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه‌یابد، یک جلد کاتالوگ و گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا خواهد‌شد.


بخش‌های نمایشگاه:

این نمایشگاه در دو بخش برگزار می‌شود:
۱- مسابقه:
شامل قلم‌هایی است که تمام مراحل فنی و تولید آن انجام شده و در نرم‌افزارها قابل تایپ باشد. تنها آثار ارسالی این بخش در مسابقه شرکت داده می‌شوند.
۲- خارج از مسابقه :
شامل قلم‌هایی است که طراحی آن انجام شده، اما مراحل فنی و تولید آن برای تبدیل قلم‌ها به یک قلم قابل استفاده صورت نگرفته است. آثار ارسالی در این بخش پس از انتخاب، خارج از مسابقه به نمایش درخواهند آمد.
شرکت‌کنندگان در بخش‌های مسابقه و خارج از مسابقه می توانند در دو شاخه‌ی طراحی حروف تیتر ( (Display و طراحی حروف متن (Text) شرکت کنند.
هر قلم شامل طراحی همه‌ی حروف و مفردات (اول، وسط، آخر) اعداد و ارقام و نشانه‌ها می‌باشد. چنانچه یک قلم دارای خانواده‌ی حروف (‌نازک، سیاه، و ... ) باشد، طراح می‌تواند هر پایه را در صفحه‌ای جداگانه و مطابق نمونه‌ی ارایه شده در بخش نحوه و روش ارسال آثار، ارسال نماید. ( توجه: هر خانواده یک قلم محسوب می‌شود).


نحوه و روش ارسال آثار :

- آثار ارسالی باید شخصاً یا توسط نماینده‌ی ایشان (با معرفی نامه‌ی کتبی) به دبیرخانه تحویل و رسید دریافت شود.
- آثار تنها از طریق ارایه‌ی CD یا DVD قابل قبول است. ارسال آثار از طریق Email یا روش‌های دیگر قابل قبول نمی‌باشد.
- نوشتن نام، نام‌خانوادگی و تلفن‌تماس شرکت‌کننده روی CD یا DVD حامل آثار، به فارسی و انگلیسی (به همان‌گونه که در فرم‌ها و برچسب‌ها نوشته شده) الزامی است.

فایل‌ها باید با وضوح ۳۰۰ DPI ، در حالت grayscale و در قالب TIFF ارایه شوند. در بخش مسابقه ارایه‌ی یک نسخه از فایل اجرا شده در نرم‌افزارهای طراحی‌حروف الزامی است.

روش‌ارایه: آثار طراحی حروف باید به صورت چیدمان کاملی از مجموعه‌ی حروف مطابق نمونه‌ در اندازه‌ی A4 (برای چاپ در کاتالوگ) و در اندازه‌ی ۱۲۰×۸۴ سانتیمتر (برای نصب در نمایشگاه)، پیوست شده در فراخوان، آماده و چاپ شوند.


درنام­گذاری فایل‌ها ازحروف و شمارگان در قالب زیراستفاده شود :
­tiff .شماره‌ی اثر از تا ... - نام و نام‌خانوادگی طراح- (خانواده‌ی حروف)- شاخه‌ی(titr یا matn ) – شماره‌ی بخش نمایشگاه (۱ یا ۲)

*فرم‌های شرکت در مسابقه و برچسب آثار به زودی بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

 
پنجره ای بسوی
گـزیـده مطـالـب